penting bagi WANITA !! Tip Merawat Keputihan

Thursday, August 26, 2010

WAKTU SUBUR WANITA

waktu subur sebenarnya senang untuk kita tengok. tak payah dah nak beli alat menguji kesuburan. saya tak pernah beli lagi alat tersebut. mungkin sebab itu la saya tak tahu bila waktu subur saya. ngeeee... aku terbaca artikelin berkenaan cara mengenal pasti waktu subur iaitu ada tanda pengeluaran lendir yang semacam putih telur yang belum dimasak
Ini berlaku kerana telur dalam keadaan berkembang dan menunggu masa untuk menetas.
- 48 jam kemudian wanita itu akan terasa imbasan sengal di paras atas ari-ari yang menandakan ‘ovulasi’.
- Jadi, jika hubungan kelamin dilakukan dari mulanya lendir jernih keluar dan seterusnya sehingga 2-3 hari
selepas tanda ovulasi (hubungan kelamin boleh dilakukan selang-seli atau dua hari sekali), kemungkinan
hamil ialah 15% dalam sebulan.
sikitnya peluang untuk hamil..susahnya. kenapa la orang yang tak nak anak senang betul dapat anak. malah dibuangnya anak tu. saya ni malah ramai lagi yang susah nak dapat anak tak ada rezeki lagi untuk mendodoikan anak sendiri..

No comments:

Post a Comment